Ik hoor het vaak: waarom zou iemand dat eigenlijk willen; ambassadeur worden? Tja, de collega's van Marketing & Communicatie zullen daar wel aan mee doen maar die jongens van logistiek? Of van de salarisadministratie? Hoe motiveer ik die voor zo'n programma?

Waarom wordt iemand ambassadeur van jouw organisatie?

ambassadeurs

1. Omdat jouw ambassadeur trots is op jullie organisatie!

Ik mag toch aannemen dat degenen die bij jouw bedrijf werken, dat heel bewust doen en dat de purpose van jullie bedrijf aansluit met wat zij belangrijk vinden. Meer weten over purpose? Bekijk de Ted-x presentatie van bakkerij Greyston Baker. Overigens spreekt een sterke wil om bij te dragen aan de maatschappij en tegelijk geld te verdienen, werknemers aan, maar ook klanten! ambassadeurs purpose

2. Omdat jouw organisatie de ambassadeur een podium geeft

Het keyword 'Storytelling' geeft op dit moment 106 miljoen hits. Ieder bedrijf heeft werknemers of leveranciers met een verhaal dat ontdekt en gedeeld moet worden. ambassadeurs storytelling

3. Omdat jullie (gezamenlijke) content van hem of haar een ‘thought leader’ kan maken

Wanneer jouw fans hun kennis delen op die plekken waar hun prospects komen, creëren zij waarde en trekken daarmee op een natuurlijke manier mensen naar zich toe.

4. Omdat jouw ambassadeur zo zijn kennis en netwerk kan verbreden

Personal branding is niet alleen iets voor freelancers. En zoals Denise van Iersel zegt: Je bent een merk, of nu wilt of niet. Bang dat nu al jouw mensen vertrekken? Draai het eens om. Wat als niemand aan zijn kennis werkt en iedereen blijft? ambassadeurs mensen

5. Mensen doen zaken met mensen. Omdat jouw ambassadeur dus betere resultaten in zijn werk behaalt.

Ambassadeurs-marketing of brand advocacy werkt zowel in B2C als B2B. Met social selling kun je koude leads stapje voor stapje warmer maken en aan je binden. Direct op zoek naar een concreet stappenplan? Bereid je voor, start een pilot en deel de resultaten! Want zeker weten; ambassadeurs-marketing helpt jou ook in je persoonlijke branding.